Voor anker in Vivero (Esp)

maandag 1 juli 2013

Traject Cascais – Sesimbra (P)

Vrijdag 30 juni 2013

Marten had ons de avond ervoor een ontbijt in de stad beloofd dus om half negen plaatselijke tijd vertrokken we, met de bagage van Marten en Monique, naar het centrum van Cascais.
Daar lekker ontbeten met vers geperste sinaasappelsap en koffie.
Daarna hebben we Marten en Monique uitgezwaaid en zijn zij richting station vertrokken.
Wij zijn teruggegaan naar de boot en hebben eerst de Lazy Jack provisorisch gerepareerd.
Toen uitgecheckt en zijn we in de baai van Cascais gaan ankeren en hebben daar heerlijk gezwommen.

Tegen de middag kwam er weer wind en zijn we vertrokken naar Sesimbra aan de overkant van de baai van Lissabon.
Op dit traject hebben we alle zeilen kunnen gebruiken: Genua, Halfwinder en Spinnaker, maar vlak bij de kaap waarachter Sesimbra ligt (Cabo Espichel) was het gedaan met de wind. Absoluut geen zuchtje...
We moesten anderhalve mijl op de motor, maar zodra we de Kaap gepasseerd waren was het weer feest: tot 25 knopen wind vanaf het land, dus voor ons halve wind. Op dat traject haalden we de hoogste snelheid van de dag; 7,5 kn.

Aangekomen in Sesimbra zijn we voor anker gegaan zo'n tweehonderd meter vóór het strand.
Om de ligging van de boot te verzekeren, hebben we ook vastgemaakt aan een mooring.
In de verte hoorden we weer Dance-music, maar die hield zo tegen tienen op.

's Nachts begon het loeihard te waaien, maar De Boekanier lag stevig achter zijn anker en mooring.
Aan boord gegeten en genoten van zon, zee en het mooie uitzicht.

Cees

1. Hoi Crewleden,

Marten en ik hebben eerst met de taxi de bagage naar het vliegveld gebracht en daar de bus naar Lissabon centrum genomen. Na koffie op een terrasje in de schaduw hebben wij een rondtour per hop on hop off bus gedaan. Daarna nog ergens in een straatje het laatste Portugese visje gegeten en met de bus naar het vliegveld gereden.
    Om 23:15 kwamen wij in Amsterdam aan. Wij vroegen naar de prijs van een taxirit naar Bussum, maar dat werd te gortig. Gelukkig ging er toch nog een trein en na een stevige wandeling was ik thuis en had Marten een slaapplek. Wij waren om 02:00 uur 's-nachts thuis en om 06:00 uur ging weer de wekker!
    Goede reis!!

groetjes,
    Monique

2. Is het mogelijk om de foto van de boot boven de verslagen iets te verkleinen. Diverse mensen weten nl. niet, dat de tekst eronder staat.

Sam, je moet toch een google account met paswoord hebben om iets te publiceren!